Artykuły z kategorii: Zakupy, kultura i rozrywka

Historia
Zakupy, kultura i rozrywka

Historia

Gry komputerowe to wynalazek z przed około 60 lat wstecz. Pierwsze gry to amerykański produkt Pong wyprodukowany przez Atari. Do rozwoju gier komputerowych przyczyniły się automaty do gier. Pierwsze gry dzisiaj zostałyby nazwane prymitywnymi, co jest oczywiste – wszystko w początkowym stadium rozwo

Alternatywa dla gier komputerowych?
Zakupy, kultura i rozrywka

Alternatywa dla gier komputerowych?

Rodzice często niepokoją się, kiedy widzą, ile czasu ich dzieci spędzają na graniu w gry komputerowe. Chociaż, ogólnie rzecz biorąc, w tego typu grach nie ma nic złego, to trzeba jednak znać pewien umiar. Ponadto, ciągłe ślęczenie przed komputerem nie jest zdrowe, zarówno dla oczu, jak i dla kręgosł

Zagrożenie
Zakupy, kultura i rozrywka

Zagrożenie

Gry komputerowe bez względu na to, jaką charakteryzują się tematyką, kanałem dystrybucji czy ilością poziomów do przejścia są tematem kontrowersyjnym. Są projektowane w taki sposób by „wciągnąć” w swój świat użytkownika, który nierzadko bez opamiętania traci kontrolę nad tym ile czasu poświęca temu

Przemysł gier
Zakupy, kultura i rozrywka

Przemysł gier

Przemysł gier komputerowych należy do nowych technologii czy projektowanie i programowanie gier to przede wszystkim 3D, co wcale nie jest już nowością, stale wymyślane są nowe scenariusze gier a w związku z tym powstają nowe kierunki studiów, na których programiści specjalizują się w tworzeniu gier.

Gry edukacyjne
Zakupy, kultura i rozrywka

Gry edukacyjne

Gry edukacyjne to jeden z rodzajów gier opartych na tym by dzieci, do których są one skierowane miały jasno wytyczony cel, aby bawiąc się jednocześnie mogły poznawać. Gra jak każda inna niesie za sobą ryzyko, że dziecko będzie zdecydowanie bardziej wolało żyć w wirtualnym świecie niżeli rzeczywisty

Konsole
Zakupy, kultura i rozrywka

Konsole

Konsole do gier komputerowych to narzędzie, dzięki którym gracz może swojego bohatera wprawiać w ruch, konsole są różne coraz bardziej nowoczesne, do których dedykowane są konkretne gry. Dla gracza nie jest to całkowicie bez znaczenia, na jakiej konsoli gra. Konsole miały swoje lata świetności, ul

Niekończąca się historia
Zakupy, kultura i rozrywka

Niekończąca się historia

Są takie gry, które mogą trwać nieskończenie długo przykładem takiej gry jest The Sims. To komputerowa gra symulacyjna wyprodukowana przez firmę Maxis, jest grą jednooosobową. Jej sprzedawalność liczona jest w kilkunastu milionach od momentu wydania. Polska wersja została wydana w 2000 roku. Gra po

Indie
Zakupy, kultura i rozrywka

Indie

Indie skrót pochodzi z języka angielskiego, mianowicie independent video gam Inaczej też zwana grą niezależną. Ten typ gier jest stwarzany przez grupy ludzi a czasem nawet jedną osobą, bez wsparcia finansowego wydawców gier. Pomijając tradycyjne kanały dystrybucji na przykład płyty cd te niezależne

Fenomen erpegów
Zakupy, kultura i rozrywka

Fenomen erpegów

RPG to skrót ot angielskiego role-playing game. Chodzi tutaj o rodzaj gier towarzyskich, które opierają się na narracji. Osoby uczestniczące w rozgrywce wcielają się w role fikcyjnych postaci, a cała gra toczy się w fikcyjnym świecie. Wszystko dzieje się według wcześniej ustalonego scenariusza, a w

Alternatywna rozrywka dla każdego
Zakupy, kultura i rozrywka

Alternatywna rozrywka dla każdego

Każdy człowiek powinien spędzać pewną część swojego wolnego czasu z najbliższymi przyjaciółmi. Przebywanie z bliskimi niekoniecznie musi jednak przybierać postać suto zakrapianej biesiady, bo po pewnym czasie ta formuła się po prostu wyczerpie. Warto urozmaicać sobie takie chwile, na przykład popr

2D Boy
Zakupy, kultura i rozrywka

2D Boy

2D Boy to amerykańskie studio związane z grami komputerowymi z siedzibą w San Francisco założycielami są byli pracownicy Electronic Arts. Pierwszą wydaną przez nich grą była bezpłatna, logiczna gra World od Goo oparta na prawach fizyki. Pierwszą rocznicę gry świętowano w nietuzinkowy sposób a mianow

Odpowiedzialność
Zakupy, kultura i rozrywka

Odpowiedzialność

Można powiedzieć, że te elementy, które odpowiadają za uzależnienie od gier komputerowych są właśnie w zaprojektowanym scenariuszu. Dlaczego? Gra ma wprowadzać w inny świat, ale inny nie oznacza gorszy mamy mieć ochotę odkrywać go bardziej i czekać na kolejną wersję. Na poziomie projektowania gier