Zagrożenie

Zagrożenie

Gry komputerowe bez względu na to, jaką charakteryzują się tematyką, kanałem dystrybucji czy ilością poziomów do przejścia są tematem kontrowersyjnym. Są projektowane w taki sposób by „wciągnąć” w swój świat użytkownika, który nierzadko bez opamiętania traci kontrolę nad tym ile czasu poświęca temu wirtualnemu światu.

Najczęściej uzależnienie od gier spotyka młodych ludzi, którzy wymieniają między sobą umiejętności i poziomy, jakie udało im się osiągnąć natomiast rzadziej takie uzależnienie występuje wśród dorosłych ludzi. Poza tym, że gry posiadają scenariusz, który zmusza do tego by dobrnąć z jak najlepszym wynikiem do końca dodatkowo integrują ludzi, których one łączą.

Jest to współzawodnictwo, które potęguje chęć gry i bycia lepszym ma to szczególne znaczenia w grach online. Gracze wzajemnie widzą swoje osiągnięcia, co napędza ich do dalszej gry.

Do momentu, kiedy gra jest formą rozrywki z umiarkowanym zaangażowaniem nie dzieje się nic niepokojącego gorzej, jeśli wszystkie inne czynniki uwarunkowane są od gry mówiąc kolokwialnie nie jest to już zabawa.