Zepsute wycieraczki

Zepsute wycieraczki

Jednym z mniej poważnych problemów, które mogą dotyczyć części samochodowych, który jednak jest równie istotny dla naszego komfortu i bezpieczeństwa jazdy, to kłopot z wycieraczkami. Okazuje się, że nawet nieuszkodzone powinny być regularnie wymieniane, mniej więc co 2 lata. Jednak, gdy są bardzo eksploatowane i ulegną degradacji, wymiana powinna dojść do skutku natychmiastowo. Często dopiero, gdy z nieba zaczyna lać się deszcz strumieniami i chcemy pozbyć się niewygodnych zacieków z szyb zauważamy, że coś jest nie w porządku z wycieraczkami.

A kluczowa jest właśnie regularna kontrola i monitoring ich stanu, by nie doprowadzić do sytuacji zaskoczenia. Na przykład, gdy zauważymy, że na gumie pojawiły się wyszczerbienia lub gdy zaczyna się ona całkowicie kruszyć, wtedy powinien być to sygnał do natychmiastowej interwencji. Ponadto, gdy wycieraczki są zużyte z pewnością zauważymy problem obserwując sposób ich działania – mogą skakać po szybie, zamiast przesuwać się charakterystycznym dla nich, płynnym ruchem. Czasami również skrzypią lub wydają inne, podejrzane dźwięki i tym samu informują nas o usterce.

Najczęściej jest to znak, że zepsuł się konkretny ich element, a mianowicie pióra. Wystarczy więc zmierzyć te zużyte i ze spisanymi wymiarami zakupić nowe. Wymiana wycieraczek to prosta czynnością, z którą większość z nas poradzi sobie samemu. Należy więc jak najszybciej uporać się z kłopotem, szczególnie, że nie jest to kwestia ani ceny, ani wybitnych umiejętności, a jedynie znalezienia chwili czasu, która znacznie poprawi komfort naszej jazdy.